ویندوزSeven


ویندوزSeven
 

 

تنظیمات دسکتاپ
پس از نصب سیستم عامل نوبت به تنظیمات محیط برنامه و در راس آن ها دسکتاپ یا میز کار می رسد. روی دسکتاپ راست کلیک نموده و گزینه Personalize را انتخاب کنید تا گزینه های مربوط به آن ظاهر شوند.

تم های ویندوز:در پنجره ای که ظاهر می شود دو نوع تم در اختیار شما قرار می گیرد.

بخش اول My Themes است که تم های دانلود شده از سایت مایکروسافت یا تم های ترکیبی ایجاد شده توسط کار بر در آن نشان داده می شود و البته پس از نصب اولیه ویندوز، هیچ موردی در آن وجود ندارد.

بخش دوم Aero Themes است که تم های موجود در ویندوز 7 را در خود جای داده است. باتغییر تم، رنگ پنجره ها، تصویر پس زمینه دسکتاپ و صدا های تنظیم شده تغییر می کنند. برای مثال با انتخاب حالت Scenes رنگ بنفش جایگزین رنگ پیش فرض در محیط برنامه خواهد شد.

انتخاب یک تم، روش سریعی برای تغییر تنظیمات چهارگانه محیط ویندوز است اما جالب است بدانیم امکان تغییر جداگانه هریک از این موارد هم وجود دارد.

تغییر تصویر پس زمینه:برای تغییر wallpaper روی عبارت Desktop Background کلیک نموده و در پنجره ای که ظاهر می شود یکی از تصاویر آماده موجود را آنتخاب کنید. همچنین با کلیک کردن روی دکمه Browse می توانید یکی از تصاویر موجود روی هارد را به عنوان تصویر پس زمینه ثبت کنید.

در ویندوز Seven قابلیت جالبی برای تغییر خودکار تصویر پس زمینه با نگه داشتن Ctrl و کلیک کردن روی تصاویر مورد نظر، تعدادی از آن ها را انتخاب کنید. نشانه انتخاب شدن یک تصویر، ظاهر شدن علامت تیک در گوشه بالایی تصویر است.

نکته:برای انتخاب کردن همه تصاویر یا غیر فعال کردن حالت انتخاب آن ها، از دکمه های Select All و Clear All استفاده کنید.

تغییر رنگ پنجره:رنگ پیش فرض (Default ) محیط ویندوز آبی بسیار خوش رنگی است که انصافا باید به سلیقه انتخاب کننده آن تبریک گفت.اما اگر با من هم عقیده نیستید و ترجیح می دهید رنگ دیگری را جایگزین کنید،روی عبارت Window Color در کامپیوتر خود کلیک کنید تا پنجره تنظیمات ظاهر شود. کلیک کردن روی یکی از رنگ های بالای پنجره،رنگ محیط را به سرعت تغییر می دهد.

اگر گزینه Enable transparency را تیک بزنید،نوار بالای پنجره ها شفاف شده و اشکال و رنگ های زیر آن به صورت تار نمایان می شوند. این افکت یکی از نوآوری های جالب ویندوز ویستا بود که در ویندوز Seven هم وجود دارد. همین جلوه های زیبای تصویری است که ویندوز را نسبت به XP سنگین تر کرده و اجرای آن نیازمند سخت افزار خاصی است.

 

 




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: